پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی روان نمایشگری (سایکو درام)

پکیج آموزشی درمانی روان نمایشگری (سایکو درام) در 38 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی

مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی

آماده سازی در 10 جلسه درمانی

دارای رفرنس معتبر و به شیوه            APA

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل مبانی نظری متغیر مربوطه به صورت کامل و شرح جلسات برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

نمونه ای از مبانی نظری و جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

بسته درمانی روان نمایشگری

خلاصه جلسات

این بسته آموزشی با توجه به منابع آموزشی در هشت جلسه و هر جلسه دو ساعت، اجرا می­گردد.

جلسه اول

جلسه اول آشنایی گروه و ضروت اعتماد و رازداری در گروه مطرح می گردد و با استفاده از تکنیک پرتاب توپ اعضاء به معرفی خود می پردازند. اعضا جلسه در مورد مشکل خود صحبت می کنند و و از اعضاء خواسته می شود هر کدام یک خاطره از دوران کودکی خود را بازگو نمایند تا یکی از خاطرات منفی را دوباره به اجرا گذاشته شود. مراجعان هر کدام خاطره خود را بازگو می کنند و چند خاطره به مرحله اجرا گذاشته و یکی از اعضاء خاطره خودش را بیان می کند و به اجرا در می آورند و از یاور خواسته می شود که فن آینه را اجرا کند و نقش فرد را اجرا کنند و خود فرد از بیرون صحنه شاهد اجرای یاور می باشد و دیگر حضار نیز به یاور کمک می کنند و در پایان از خود فرد خواسته می شود که بگویید در این موقعیت چه دیدگاهی دارد و آیا اگر دوباره مشکلی برای او پیش آید دست به چنین اقدامی می زند. در پایان اعضا مشارکت و راهکارهای دیگری را بیان می کنند.

...........

..........................

.........................................

خلاصه ای از مبانی نظری روان نمایشگری

کاربردهای روان نمایشگری

امروزه روان نمایشگری جزء مداخلاتی محسوب می شود که در ابعاد مختلف از گستره کاربردی قابل توجهی برخوردار است به لحاظ نوع موضوعات مورد مداخله، روان نمایشگری از یکسو قابلیت کاربرد بر موضوعات سلامت روان و کار با افراد فاقد اختلالات جدی روان شناختی را دارد و از سوی دیگر قابلیت مداخله بر بعضی از اختلالات روانی در میان جمعیت افراد دارای برچسب تشخیصی روانپزشکی را نیز دارد و به لحاظ  نوع مداخله روان نمایشگری بیشتر به عنوان یک رویکرد مبتنی بر مشاوره و روان درمانی گروهی، کاربرد دارد ولی از همان سالهای ابتدائی شکل گیری این رویکرد شکل انفرادی آن هم مفهوم سازی و تا به امروز نیز مورد استفاده قرار می گیرد.بر اساس طول مدت درمان نیز، روان نمایشگری قابلیت اجرا به صورت یک درمان کوتاه مدت و حتی مداخله در بحران را دارد و هم قابلیت اجرای بلندمدت را دارا می باشد.(لوسادا، 1998).

معمولاً تاتر درمانی در حیطه بهداشت روانی کاربرد وسیع تری دارد. در بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز روزانه، مراکز مشاوره، برنامه درمان الکی ها و معتادان به مواد مخدر، در مراکز بازپروری و دیگر موارد، برنامه درمانی موثرو کاربردی است ، همچنین در خانواده درمانی و مشاوره خانوادگی، روش های تاتر درمانی به منزله پلکانی برای بالا بردن سطح تبادلات بین افراد و مواجهه مستقیم تر با عواطف طرف های درگیر به کارگرفته می شود.(بلانر، ترجمه ی حق شناس و اشکانی، 1383).............

................................

...................................................

قیمت : 26,900 تومان

پرداخت و دانلود

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .



کلمات کلیدی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.