آزمون عاطفه خود آگاه جون پرایسی تانگنی و همکاران 1992 (TOSCA-2)

آزمون عاطفه خود آگاه جون پرایسی تانگنی و همکاران 1992 (TOSCA-2) در 5 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

پرسش نامه عاطفه خود آگاه: آزمون عاطفه خود آگاه"، یک ابزار خود سنجی و مداد کاغذی است که 16 موقعیت(سناریو) شرایط زندگی روزمره را به آزمودنی ارائه می کند که 11 وضعیت آن از نظر اجتماعی دارای ارزش مثبت و 5 وضعیت آن دارای ارزش منفی است.تمام سوالات به صورت مثبت نمره گذاری می شوند و پاسخ دهندگان پاسخ های احساسی،هیجانی و رفتاری خویش و احتمال پاسخ خود به آنها را رتبه می دهند.تمام سناریوهای این آزمون آیتم های شرم و گناه و اشتغال ذهنی با احساس گناه هستند.آزمون ......

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

تعداد گویه ها:

16 موقعیت یا سناریو

تعداد مولفه:

مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:

دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری:

دارد

منبع:

دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:

WORD و قابل ویرایش

قیمت : 3,000 تومان

پرداخت و دانلود

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .



کلمات کلیدی

ترجمه مقاله دارایی

ترجمه مقاله دارایی در 19 صفحه و ترجمه 35 صفحه ای

In business and accounting by asset is meant economic resources controlled by an entity as a result of past transactions or events and from which future economic benefits may be obtained.

Asset characteristics

Assets have three essential characteristics:

They embody a future benefit that involves a capacity, singly or in combination with other assets, in the case of profit oriented enterprises, to contribute directly or indirectly to future net cash flows, and, in the case of not-for-profit organizations, to provide services; The entity can control access to the benefit; and, The transaction or event giving rise to the entity's right to, or control of, the benefit has already occurred.

It is not necessary, in the financial accounting sense of the term, for control of access to the benefit to be legally enforceable for a resource to be an asset, provided the entity can control its use by other means.

It is important to understand that in an accounting sense an asset is not the same as ownership. In accounting, ownership is described by the term "equity," (see the related term shareholders' equity). Assets are equal to "equity" plus "liabilities."

وازه« دارایی«در حسابداری و تجارت به معنای منابع کنترل شده است که توسط یک واحد اقتصادی مستقل و در نتیجه مبادلات و قراردادهایی که در گذشته صورت گرفته و یا مزایای اقتصادی قرار دادهای آتی بدست می آید .

ویژگی های دارایی

دارایی ها سه ویژگی مهم دارند:

·    آنها سود شرکت را که مستلزم داشتن ظرفیت مناسب ،کار غیر گروهی و یا ترکیب آن با دیگر دارائی های شرکت ،در مورد سود جهت یافته واحدهای تجاری ،مشارکت مستقیم یا غیر مستقیم برای شبکه جریانهای نقدینگی آتی در مورد سازمانهای بدون بازدهی برای ارائه خدمات مورد نیاز ترسیم می کنند.

·       یک واحد تجاری مستقل دارائی ها را در رساندن به سود دهی کنترل نماید

·       یک معامله یا قرارداد باعث می شود که حق کنترل سودی که در گذشته بدست آمده است به شرکت داده شود.

در مفهوم اصطلاح حسابداری مالی دستیابی به سود هی از لحاظ قانونی امکان پذیر می باشد و برای اینکه یک منبع مالی به عنوان دارایی محسوب شود کنترل این سود هی لازم نیست . مشروط به اینکه واحد اقتصادی مورد نظر بتواند کاربرد آن را توسط ابزار دیگری کنترل نماید.

درک این مطلب که در مفهوم حسابرسی «دارایی«به عنوان ملک محسوب نمی شود بسیار مهم است. در حسابداری مالکیت با اصطلاح «حق مالی«توصیف شده است (اصطلاح مربوط حقوق صاحبان سهام را نگاه کنید). دارایی برابر با حقوق مالی به اضافه بدهی هااست .معادله حسابداری مربوط به دارایی ها ،بدهی هاو حق مالی به صورت زیر است .

قیمت : 4,800 تومان

پرداخت و دانلود

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .



کلمات کلیدی

پاورپوینت بررسی معبد پارتنون

پاورپوینت بررسی معبد پارتنون در 33 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


1- تاریخچه بنا :   پارتنون


-    تاریخچه تمدن وابسته به بنا :

معبد پارتنون در قرن 5 قبل از میلاد توسط ← مردم آتن ساخته شد.

به جای معبد قدیمی آتن جایگزین شده  ← که پارتنون قدیمی خوانده می شود.  

در حمله ی پارسیان در 480 قبل از میلاد تخریب شد.

در قرن 6 بعد از میلاد : ← تبدیل به کلیسا 

بعد از پیروزی عثمانی ها در 1460 ← تبدیل به مسجد

توسط شاه ( هخامنشی ) ← نابود شده است.


2- قدمت بنا : پارتنون


در قرن 5 قبل از میلاد ساخته شد و در قرن 6 به کلیسا تبدیل شد و در 1460 تبدیل به مسجد شد.

*  معبد جدید ← در سال 447 پیش از میلاد آغاز و تا سال 432 پیش از میلاد به درازا کشید.

*  3000 ساله است.


3- زمان ساخت بنا : پارتنون


قرن 5 پیش از میلاد ( 5 ق.م )


4- کارکرد یا عملکرد بنا :   پارتنون

*  اول به عنوان معبد بوده بعد به کلیسا تبدیل شده است و سپس به یک مسجد تبدیل شده است.

*  تنها جایی برای ← ( پرستش ) نبوده بلکه در درون اتحادیه دلوس به عنوان ( خزانه ) از آن استفاده می شده است.


5- بستر اندیشه :   پارتنون

-  نوع باورهای دینی حاکم :

*  اعتقاد به خدایان متعدد داشته اند.

*  خدای آنها با نام های گوناگون ( خدای آتش، خدای آهنگری، خدای دریاها و ... )


6- بستر فرهنگی حاکم ( مردم شناسی زمان ) : پارتنون

هر ساله در جشن هایی که به مناسبت میلاد برگزار می شود دختران غیر آتنی یا آتنی بسیاری را قربانی می کنند.

مانند پاندورا کوچکترین دختر ارکتئوس. ( آتنا برای نجات شهر خواستار قربانی کردن انسانی شده بود، نجات شهر از حمله دشمنان ).

آنان اعتقاد عجیبی دارند یکی از اعتقادهای آنها به دنیا آمدن آتنا از سر پدرش زئوس است.

آنها معتقدند که زئوس دچار سردرد شدیدی شد و هفائیتوس را برای کمک خواست و به او گفت با چکش بر سر او بکوبد، بر سر او کوبید و آتنا با حالتی زره پوش از سر پدرش به دنیا می آید.


1-5- دیوار :  پارتنون

*  کتیبه پیوسته تندیس است که دور تا دور دیوار بیرونی و قصوره می چرخد.

*  از مستطیل های طلایی ( به نسبت های آن ) به وسیله مفصل های فلزی پوشیده شده و با سرب برای جلوگیری از زنگ زدن به هم متصل شده اند ...

*  روی دیوار از ← مجسمه های عظیم مرمرین الجین نقش داشته است ← اکنون در موزه ( بریتانیا )

قیمت : 9,500 تومان

پرداخت و دانلود

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .



کلمات کلیدی

پاورپوینت بررسی مدیریت منابع انسانی در پروژه ، مدیریت تشکیلات کارگاهی

پاورپوینت بررسی مدیریت منابع انسانی در پروژه ، مدیریت تشکیلات کارگاهی در 63 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx





فهرست مطالب :


مقدمه

مدیریت منابع انسانی

اهمیت مدیریت منابع انسانی

فرآیند مدیریت منابع انسانی

وظایف مدیریت منابع انسانی

اهداف مدیریت منابع انسانی

تجزیه و تحلیل شغل

روش های جمع آوری اطلاعات برای تجزیه و تحلیل شغل

فرآیند پرداخت حقوق و دستمزد

حفظ ایمنی و بهداشت

سازمان تامین بهداشت و ایمنی کار

بازرسی واحضار کردن

تعریف برنامه‌ریزی نیروی انسانی

کارمند یابی

فرآیند کارمند یابی

چالشهای مدیریت منابع انسانی

ریسک منابع انسانی

نقش و اهمیت مدیریت منابع انسانی  در کاهش هزینه ها

بررسی ارتباط مدیریت منابع انسانی با کیفیت خدمات

مزایای مدیریت منابع انسانی

نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع و مآخذ


قیمت : 9,500 تومان

پرداخت و دانلود

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .



کلمات کلیدی

پکیج مجموعه آزمایشات روانشناسی

ازمایشات روانشناسی 9 فایل مختلف در 135 صفحه word قابل ویرایش


فایل اول

چکیده:  
پژوهش انجام گرفته، اجرای مهارت سنج موئد بر روی یکی از دانش جویان رشته روانشناسی بالینی به عنوان آزمودنی می باشد.  
هدف از انجام این آزمایش بررسی تأثیر تکرار و تمرین بر روی عملکرد است. ابزار مهارت سنج موئد شامل یک سیم مفتولی به طول 78/1 متر و 55 حلقه است که آزمودنی باید در دو مرحله رفت و برگشت و در هر مرحله 5 نوبت: از پایه اول به پایه دوم این حلقه ها را منتقل کند، بعد از ده حلقه که رد شد آزمودنی فرصت استراحتی کوتاه داشته و آزمایشگر نیز زمان را ثبت می کند.  
پس از بررسی نتایج و تجزیه و تحلیل، به این نتیجه می رسیم که با توجه به کاهش زمان اجرای مراحل آزمایش فرضیه های ما در مورد افزایش کارآیی و خستگی بر اثر تکرار عمل یکنواخت به ترتیب، تأیید عددی گردند.  
ضمناً این آزمایش از نوع مطالعات مورد پژوهشی (Case study) بوده، در نتیجه نتایج حاصل از آن در مورد فرد مورد نظر و در زمان آزمایش صدق می کند و نمی توان بدون پژوهش های بیشتر آن را به تمام جامعه انسانی تعمیم داد. 

مقدمه فایل دوم

مقدمه:  
در طول تاریخ طولانی تکاملی ما انسانها بدنهایمان این توانایی را کسب کرده اند که به پاره‌ای از نیازها به طور خودکار پاسخ دهند. برای مثال ما به طور خودکار نفس می کشیم، و اگر حرارت بدنمان بیش از اندازه زیاد یا کم شود، مکانیسم هایی به راه می افتند که منجر به عرق کردن و به دنبال آن خنک شدن بدن یا لرزیدن و بالا رفتن درجه حرارت بدن می شوند. به همین منوال اگر قند خون کم شود کبد قند وارد خون می کند و این کا را تا بدانجا ادامه می دهد تا مقدار قند خون به حد طبیعی برسد. این فرایندهای سازگاری خودکار «مکانیسم های تعادل حیاتی» (homeostutic Mechanisms) نام دارند، زیرا نقش آنها حفظ تعادل فیزیولوژیکی است. علاوه بر مکانیسم های تعادل حیاتی، ما هم چنین با باز تا بهایی زاده می شویم که بقای ما را آسان می سازند. برای مثال، اکثریت ارگانیسمهای زنده به طور بازتابی از محرک های دردآور، دوری می‌گزینند. هر چند که هم مکانیسم های تعادل حیاتی، و هم بازتابها به قصد بقای ما کار می کنند. اگر قرار بود که برای ارضای همه نیازها صرفاً به آنان متکی باشیم مدت زیادی زنده نمی ماندیم. برای اینکه یکنوع جاندار به حیات خود ادامه دهد باید نیازهای مختلف خود مانند نیاز به آب، غذا، و فعالیت جنسی را برطرف کند، و برای این منظور باید با محیط خود به کنش متقابل یا تعامل (interaetion) بپردازد. هیچ موجود زنده ای، اگر،‌ یاد نمی گرفت، که کدام اشیای محیطی را برای ارضای نیازهای اساسی اش به کاربرد برای مدت زیادی زنده نمی ماند. فرآیند یادگیری به جانداران امکان می دهد به آن دسته از نیازهایشان که از طریق مکانیسم های تعادل حیاتی و بازتابها ارضا نمی شوند، از راه کنش متقابل با محیط برطرف کنند. هم چنین فرآیند یادگیری به ارگانیسم کمک می کند تا خود را با محیط در حال تغییر سازگار نماید. منابع ارضا و منابع خطر همواره در حال تغییرند، و بنابراین اگر سازگاریهای ارگانیسم با محیط نیز پویا نباشد، نخواهد  

مقدمه فایل سوم


خطای ادراکی «مولر-لایر» 

چکیده: 
آزمایش در مورد خطای ادراکی «مولر-لایر» است ولی خواهیم خطای ادراکی آزمودنی را بسنجیم. این آزمایش با یک آزمون خطای مولر-لایر انجام می شود که دارای دو صفحه ثابت و متحرک است. آزمایشگر در 20 مرحله متحرک را به آزمودنی نشان می دهد به طوری که یکبار آن را بلندتر از خط معیار و یکبار کوتاهتر از خط معیار آنرا به آزمودنی نشان می دهد و آزمودنی نیز باید بر اساس ادراک خودش آنها را با هم برابر کند.  
آزمایش از نوع مطالعه موردی است که نمونه یک آزمودنی پسر با سن 24 سال می باشد. پس از بررسی نتایج و با توجه به نمرات بدست آمده، نتیجه می شود چون خطای وضعیت 02 /0 شده است . پس هنگامی که آزماینده خط متحرک کوتاهتر را به آزمودنی ارائه داده است‌، آزمودنی آن را بر اساس ادراک خودش کوچکتر ارزیابی کرده است. 


مقدمه فایل 4


آگاهی بر عملکرد 
چکیده 
هدف در این بررسی مشاهده از آگاهی بر عملکرد می باشد.  
این آزمایش از نوع طرح های بازگشتی «ABA» و جزو مطالعات موردی (Case study) می باشد. این آزمایش در سه مرحله صورت گرفت، بدین صورت که در هر مرحله آزمودنی با چشم های بسته تعدادی خط را می بایست مابین دو خط افقی به نام های خط پایه و خط معیار رسم می کرد. حالت مطلوب خطوط به اندازه cm 10، یعنی فاصله بین دو خط پایه و معیار بود. در مرحله دو متغیر مستقل که آگاهی دادن به آزمودنی از عملکردش بوسیله آزماینده بود اعمال شد. نتیجه تجزیه و تحلیل های آماری نشان داد که آگاهی بر عملکرد این  

مقدمه فایل 5


انتقال دوجانبه 
چکیده تحقیق:  
آزمایش در مورد انتقال دوجانبه می باشد که می خواهیم بدانیم اطلاعاتی که از طریق یک نمیکره دریافت می گردد به نیمکره دیگر منتقل می شود یا خیر؟ آزمایش در 12 مرحله و با استفاده از یک آینه انتقال دو جانبه و یک کنتور برای ثبت زمان و خطاها صورت می پذیرد. آزمودنی برای آزمایش باید مراحل اول و آخر (1 و 12) را با  دست غیر ماهر و مراحل دیگر را با دست ماهر انجام دهد، بدین صورت که جلوی آینه یک صفحه ستاره ای 6 وجهی قرار داد و آزمودنی باید تصویر آنرا از روی صفحه پوشانندة ستاره، در آینه ببیند و قلم فلزی را که به کنتور متصل شده است را در داخل مسیر ستاره ای شکل طی کند. البته جهت حرکت مراحل 1 و 12 باید برخلاف 10 مرحله دیگر باشد.  
پژوهش از نوع مطالعه موردی می باشد که نمونة ما یک آزمودنی پسر با سن 21 سال بوده است . پس از بررسی نتایج کار و با توجه به نمودارها می توان نتیجه گرفت  که آزمودنی هر چه به مراحل پایانی نزدیکتر شده. از تعداد خطاهایش کاسته شده است. به گونه‌ای که در مرحله 1 که 228 خطا مرتکب شد، در مرحله 12 این تعداد به 45 خطا رسیده است پس این فرضیه که بر اثر تکرار و تمرین اطلاعات از یک نیمکره به نیمکره دیگر منتقل می شود تأیید شد. 

مقدمه فایل 6


آستانه مطلق شنوایی 

چکیده : 
هدف از اجرای این آزمایش بدست آوردن آستانة‌ مطلق در حس شنوایی است. برای اجرای این کار از وسایلی از قبیل اودیومتر (شنوایی سنج) استفاده می کنیم. دستگاه اودیومتر شامل «دکمه گردان است که یکی شدت صوت (دسی بل) و دیگری فرکانس صوت را تعیین می کند. آزمایشگر ابتدا شدت صوت را در پایین ترین حد خود (5 به دسی بل) قرار داده و فرکانس را بتدریج افزایش می دهد تا هر وقت که آزمودنی صدای بوق را شنید اعلام کند. سپس آزمایشگر از چند درجه بالاتر بتدریج فرکانس را کاهش می‌دهد تا هر وقت که آزمودنی صدای بوق را نشنید اعلام کند و مجدداً این نقطه فرکانس ثبت می گردد این کار را برای تمام شدت صوت های موجود بر دستگاه می دهیم ( d.b. 70) این روش ب 

مقدمه فایل 7

تأثیر کار مضاعف و حواسپرتی بر عملکرد فرد 

چکیده: 
در این آزمایش سوال اصلی این است که آیا کار مضاعف و حواسپرتی بر عملکرد فرد تأثیر می گذارد یا خیر؟ فرضیه اصلی این است که این عوامل می توانند بر عملکرد فرد تأثیر گذارده و فعالیت وی را دچار اختلال کنند. 
این آزمایش در مجموع در «6» مرحله صورت می پذیرد که مرحله ابتدایی به عنوان مرحلة تمرینی است و «5» مرحله دیگر که شرح آن در متن آزمایش خواهد آمد، مراحل اصلی آزمایش هستند. هر مرحله 3 دقیقه به طول می انجامد و بعد از هر محله آزمودنی به مدت 2 دقیقه به استراحت می پردازد. در این آزمایش ملاک هم سرعت عملکرد آزمودنی است و هم دقت وی و معیار اندازه‌گیری ما تعداد مربع هایی است که آزمودنی درست علامت زده باشد. با استفاده از فرمول مشخص حاصل کارآیی کل آزمودنی را محاسبه می نماییم.  
با توجه به نتایج بدست آمده از این مطالعه موردی را به روش «ABA» صورت پذیرفت فرضیه ها ما تأیید شده و نتیجه گرفته شد که کار مضاعف و حواسپرتی بر عملکرد آزمودنی تأثیرگذار هستند (تأثیر 

مقدمه فایل 8

‌ حافظة کوتاه مدت و بلندمدت 

چکیده: 
در این بررسی ما به پژوهش در رابطه با تأثیر مرور و تکرار روی تثبیت اطلاعات رسیده از حافظه بصری، را  جذب حافظه حسی محسوب می شود،‌ حافظة کوتاه مدت و بلندمدت پرداختیم. برای انجام این بررسی از ابزار آزمون حافظه بصری کیم کاراد سود جستیم. به عنوان عامل تعیین کننده، انتقال اطلاعات از حافظه حسی به کوتاه مدت و سپس بلند مدت ، از زمان جاگذاری صفحات کوچک شکل دار بر روی صفحه شطرنجی بدون شکل استفاده نمودیم. نتایج این پژوهش نشان دادند که تکرار و مرور بیشتر،‌ به تحکیم حافظه و تثبیت اطلاعات در حافظه دراز مدت کمک فراوانی می نماید. 

مقدمه فایل 9


تأثیر کوشش و خطا بر روی یادگیری فرد 

چکیده تحقیق «ماز پیترسن»: 
آزمایش ماز ذهنی پیترسن می باشد که در این آزمایش می خواهیم بدانیم که کوشش و خطا چه تأثیری روی یادگیری فرد دارد. در این آزمایش ما به یک ماز نیازمندیم که ماز ذهنی پیترسن « برای بزرگسالان» می باشد. این ماز که از 12 شاخه تشکیل شده است و یک شاخه نیز برای ورود به راه اصلی وجود دارد. شاخه ها در امتداد یکدیگر قرار دارند به طوری که هر شاخه « شاخه قبلی» خود را  قطع می کند و باعث تشکیل یک راه اصلی و یک راه فرعی می شود که هر کدام از راه های اصلی و فرعی برای خود اعداد دارند به طوری که آزمودنی در هر شاخه بر سر دو راهی می رسد. ابتدا آزمایشگر دو عدد 14 و 19 را برای آزمودنی می خواند و او نیز باید یکی از آنها را انتخاب کند. اگر عدد 14 را انتخاب کرد آزمایشگر اعداد 19 و 21 را برای او می خواند و اگر آزمودنی 19 را انتخاب کرد آزمایشگر دو عدد  

مقدمه فایل 9

هماهنگی دو دست 
چکیده: 
این آزمایش در مورد هماهنگی دو دست می باشد که می خواهیم بدانیم اگر یک کار واحد را با استفاده از هر دو دست و به صورت همزمان انجام دهیم، تا چه میزان می‌توانیم این عمل را دنبال کنیم. آزمایش ما در دو مرحله صورت پذیرفته و ابزار آزمایش دستگاهی به نام جعبه ریکاسی می باشد. این جعبه دارای یک شکل مانند عدد 2 انگلیسی (2) است که یک قلم در آن در حرکت است و دو دستگیره دارد که آزمودنی باید بوسیله آنها با دو دست خودش قلم را در داخل شیار حرکت دهد طوری که به لبه های آن برخورد نکند.  
این بررسی گونه ای از مطالعات موردی (Case study) است. پس از بررسی نتایج می‌توان گفت با توجه به اینکه میزان خطا و زمان آن در مرحله دوم افزایش پیدا کرده است، کسب مهارت در آزمودنی موردنظر صورت نگرفته است، نتیجه فرضیه ما رد می‌گردد.

قیمت : 13,500 تومان

پرداخت و دانلود

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .



کلمات کلیدی