پروژه نقش حسابداری منابع انسانی در بهره وری سازمانی

پروژه نقش حسابداری منابع انسانی در بهره وری سازمانی در 64 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مقدمه

مفهوم بهره وری درکلیه نظام های اقتصادی واجتماعی مطرح بوده و به شیوه های مختلفی مورداستفاده قرارگرفته است لیکن درسال1950 ,سازمان توسعه وهمکاری اقتصادی (OECD ) به طوررسمی بهره وری رابدین شرح تعریف کرد که « بهره وری حاصل کسری است که ازتقسیم مقداریا ارزش محصول برمقداریا ارزش یکی ازعوامل تولیدبه دست می آید وبراین اساس می توان از بهره وری سرمایه , مواداولیه ونیروی کارصحبت کرد » این مفهوم به تدریج تکامل یافته ومفاهیم کارآئی واثربخشی رانیزشامل گردید .

اگرچه تعاریف نخستین بهره وری عمدتا" دربرگیرنده مفهوم بهره وری جزئی عوامل تولید بوده , لیکن ازدیدگاه سیستمی , بهره وری عبارتند از : نسبت مجموع خروجی های یک سیتم به مجموع ورودی های آن . که خروجی ها        ( OUT PUTS ) می تواندشامل حجم ومقدارمحصول تولیدشده , تعداد افراد فارغ التحصیل شده و امثالهم بوده مخرج کسریعنی نهاده ها (  IN PUTS ) نیز دربرگیرنده کلیه عوامل تولیدنظیرمواداولیه , ساعاتت کار ( تعداد ) نیروی انسانی ماشین آلات و.... باشد ویا این که برحسب معیارهای ارزش مالی یا واحدپول رایج کشورها اندازه گیری شود .

بنابراین بهره وری مقدارتولییا ستانده نیست , بلکه اندازه ای است که نحوه ترکیب و به کارگیری عوامل تولید درراستای اهداف بنگاه , به نحوی که بیشترین بازدهی با کمترینم هزینه حاصل شود را ارائه می دهد . براین اسای بهره وری به صورت نسبت ستانده به نهاده است ومی تواندنهاده های بسیاری راشامل شود . این نهاده های متعددوموثر,درهرکدام ازاین نسبت هامی تواندمتضمن کیفیت , گستردگی عملیات , میزان مصرف اولیه , موجودی وظرفیت تولیدتجهیزات سرمایه ای

میزان مهارت نیروی کار و.... باشد . اما کارآیی , انجام بهترآن چه تاکنون صورت گرفته می باشد . یعنی تمرکززبرهزینه ها وزمان بوده وبه دنبال کاهش هزینه ها ازطریق حداقل کردن نهاده های موردنیازبرای تولیدمقدارمشخص محصول ( کالا یا خدمت ) ویاحداکثرنمودن میزان محصول قابل خصوص ازسطح مشخصی ازنهاده هاوعوامل تولیدمی باشد . مفهوم اثربخشی نیزبه معنای انتخاب بهترین روش وحرکت درجهت صحیح ومطلوب می باشدوبه فرصت های ایجاد درآمد , بازار, تغییرخصوصیات اقتصادی محصولات وبازارهای موجود می نگرد  اثربخشی به دنبال چگونگی انجام کارنیست بلکه درپی تحقق اهدافی است که براساس فلسفه وجودی سازمان , بهترین نتایج اقتصادی را دارند . ممکن است موسسه ای کالا وخدمات رابه طورکاراتولیدکند اما اثربخش نباشد . لیکن بنیان و اساس موفقیت , اثربخشی انجام کارهای درست ایت و بهره وری ترکیبی ازکارآیی و اثربخشی است وهردو مقوله رادربردارد . به دیگرسخن بهره وری , سنجش و ارزیابی بازده ونتایج فعالیت های یک سازمان رانسبت به اهداف وحجم منابع مصروفه درپی خواهد داشت .(1)

بهره وری که یکی ازمفاهیم اقتصاداست ای گونه تعریف می شود : تعداد کالا ویاخدمات تولیدشده درمقایسه با هرواحداز انرژی ویاکارهزینه شده بدون کاهش کیفیت . به دیگرسخن بهره وری عبارت است ازبه دست آوردن حداکثرسودممکن با بهره گیری واستفاده بهینه ازنیروی کار, توان , استعداد و مهارت نیروی انسانی , رمین , ماشین , پول , تجهیزات , زمان ومکان و.... به منظورارتقاء رفاه جامعه .

عناوین موجود :

فصل اول - طرح تحقیق

·   مقدمه

·   بیان مسئله

·   اهمیت و ضرورت تحقیق

·   هدفهای کلی تحقیق

·   فرضیه ها

·   متغییر های تحقیق

·   تعاریف عملیاتی متغییرها

فصل دوم - الف : ادبیات تحقیق

ب : مروری بر تحقیقات انجام شده مرتبط با موضوع در داخل یا خارج کشور

مقدمه :

تعریف حسابداری منابع انسانی

ارزش در علم اقتصاد دارای دو معنی متفاوت به شرح زیر است:

الف) قابل استفاده بودن یک منبع

ب) قدرت خرید آن منبع

تاریخچه حسا‌بداری منابع انسانی:

حسابداری منابع انسانی چیست ؟

1) هزینه‌های اولیه:

2) هزینه‌های جای‌گزینی:

ارزش اقتصادی منابع انسانی :

اندازه‌گیری‌های غیر پولی منابع انسانی:

مهم‌ترین گروه معیارهای رفتاری غیر پولی توسط زیسنی لیکرت به وجود آمده است. مدل او شامل:

1- متغیرهای سببی :

2- متغیرهای واسطه‌ای :

3- متغیرهای نهایی :

برخی روش‌های اندازه‌گیری ارزش منابع انسانی به‌شرح زیر است که تعدادی از آنها را بررسی می‌کنیم:

1- ارزش اقتصادی ( فعلی)

2- ارزش جایگزینی

3- ضریب ارزشی

4- الگو ارزش‌گذاری پاداش‌های تصادفی

5- الگوهای کل سازمان

6- نظریه مزایده

7- بهای تمام شده تاریخی

نارسایی‌های روش ارزش اقتصادی:

هزینه‌های غیر مستقیم شامل :

هزینه‌های غیر مستقیم عبارت‌اند از: 

هزینه‌ی مستقیم آن شامل :

هزینه‌ی غیر مستقیم آن شامل :

نارسایی‌های روش ارزش جایگزینی:

نارسایی‌های نظریه‌ی ضریب ارزشی:

انواع پرداختهای تشویقی :

1 . مرتبط کردن پرداخت با عملکرد ، کارایی ، کیفیت و به طور کلی با اهداف سازمان:

2 . تشویق به عملکرد بهتر و مقبولتر فردی‌، گروهی ، تیمی و واحدهای بازرگانی :

3. کاهش هزینه های ثابت پرداخت در صورت دست‌نیافتن به اهداف موردنظر :

4 . رقابت پذیر کردن اجرتها :

انواع طرح پرداخت :

پاداش در مقابل تشویق :

پیوند عملکرد و پرداخت :

پرداخت متغیر و تضمین‌نشده :

طرحهای تشویقی فردی :

مزایا :

معایب :

پرداختهای تشویقی گروهی :

مشارکت در دستاورد

پرداخت برای کیفیت و خدمت به مشتری

مزایا و معایب پرداختهای گروهی

مزایا :

معایب :

تمرکز بر اهداف بازرگانی استراتژیک :

ایجاد و توسعه یک چارچوب جامع جبران خدمت :

عوامل موثر بربهره وری ونحوه محاسبات متغیرها :

تابع تولیدوپیشرفت فنی :

مروری بروضعیت بهره وری درایران :

نقش بهره وری دررشداقتصادی :

نقش بهره وری دررشداقتصاد ژاپن :

افزایش بهره وری نیروی کارازطریق :

فصل سوم - روش انجام تحقیق

جامعه آماری :

نمونه و روش نمونه گیری :

ابزار های جمع آوری اطلاعات :

روش های آماری برای تجزیه و تحلیل اطلاعات :

فصل چهارم - یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل آنها

نتیجه آزمون فرضیه اول

نتیجه آزمون فرضیه دوم

فصل پنجم -  نتیجه گیری کلی و ارائه پیشنهادات

·     خلاصه و نتایج تحقیق

·      محدودیتهای تحقیق

·      پیشنهادات تحقیق

محدودیتهای تحقیق :

·     محدودیتهای تحت کنترل پژوهشگر :

·     محدودیتهای خارج از کنترل پژوهشگر :

 منابع و ماخذ

قیمت : 4,800 تومان

پرداخت و دانلود

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .



کلمات کلیدی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.