مقدمه
تشریح خصوصیات محیط استفاده
تاثیرات محیط بر محصول
دستهای آلودة کودک
تاثیرات محصول بر محیط
نتیجهگیری
استراتژی بازاریابی هدف
آنالیز کارکرد عملی
الف) آنالیز کارکرد جسمی (ارگونومی)
توصیه های ارگونومی
نیازهای ایمنی
نیازهای بهداشتی
آنتروپومتری
عملکرد ارگونومیکی رنگ
الف- ایمنی
ب- قابلیت دیده شدن
ج- دوام و بقای ظاهری محصول
د- هویت و شناسایی
هـ- سازگاری
و- تعمیر و نگهداری
ب- آنالیز فنی
آنالیز کارکرد زیبایی شناسی (استتیک)
گشتالت در محصول
انرژی تصویری محصول
عملکرد ساختاری رنگ
الف- کانون توجه
ب- تفرق و تجمع
ج- تناسب و تعیین وضع
بررسی تاثیرات بصری رنگ در محصول
نتیجهگیری
ابزار نقاشی کودکان
آنالیز ساختار
چک لیست طراحی
منابع و مآخذ
منابع و مآخذ:
۱- تشویق خلاقیت و تخیل در کودکان، دکتر برنادت دافی، ترجمة مهشید یاسایی، نشر ققنوس،۱۳۸۱٫
۲- نگاهی دیگر (مجموعه مقالات دومین همایش سراسری کودک، مربی، خلاقیت)، ۱۳۸۱٫
۳- نقاشی کودکان، آنا الیوریو فراری، ترجمة عبدالرضا صرافان، انتشارات دستان، ۱۳۷۶٫
۴- رنگ، نوآوری، بهرهوری. فرزانه کارکیا، انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، ۱۳۷۵٫
۵- کاربرد رنگ در ارگونومی، تالیف محمد امین موعودی، انتشارات حس برتر، ۱۳۷۹٫
۶- انسان، آنتروپومتری، ارگونومی و طراحی، استیفن فیزنت، ترجمة علیرضا چوبینه و محمد امین موعودی، ۱۳۷۵٫
۷- عملیات روی پلاستیکها، ۱- فونتن، ترجمة فیروز بروشکی، انتشارات افشار، ۱۳۷۶٫
۸- تکنولوژی مواد، احمد روشن بخش یزدی و محمد علی خواجه شرف آبادی.
۹- مبادی سواد بصری، دونیس. اِ. داندیس، ترجمة مسعود سپهر، ۱۳۸۲٫
۱۰- طراحی و ارتباطات بصری. برونو موناری، ترجمة پاینده شاهنده.
۱۱- پرورش استعداد همگانی ابداع و خلاقیت، الکس. الف. اسبورن، ترجمة دکتر حسن قاسم زاده، ۱۳۸۲٫
۱۲- رشد عقلانی کودک از دیدگاه پیاژه، هربرت جینزبرگ، سیلویا لوپر، ترجمة دکتر فریدون حقیقی، فریدة شریفی.
۱۳- طراحی سنعتی، جان هسکت، ترجمة غلامرضا رضایی نصیر، انتشارات سمت، ۱۳۷۶٫
۱۴- مهارتها و تواناییهای خلاقیت و راههای آزمون و پرورش آن، ترجمة حسن قاسم زاده، نشر دنیای نو، ۱۳۸۲٫
۱۵- خلاقیت و شیوه های پرورش آن، افضل السادات حسینی، ۱۳۸۱٫
۱۶- کتاب کار کودک و مربی، جمع آوری عزیزه عسگری نیچه، تالیف دکتر فرخنده مفیدی، انتشارات مدرسه،۱۳۸۲٫
مقدمه
بعضی از محیطها برای یادگیری، انگیزهای بسیار جالب هستند و برخی دیگر بهترین و مؤثرترین وسایل را به فراخور استعداد افراد دربردارند.
عوامل سازندة محیط برای کودک عبارتند از: فضای کافی برای فعالیت، وسایل بازی مناسب، دوستان مهربان، آموزش و راهنمایی و وظایفی که به آنها محول میکنیم و در حیطة توانایی آنهاست.
برای اینکه یک وسیله به بهترین وجه ممکن طراحی شود باید تا حد امکان با مکان استفاده محصول آشنا بوده و خصوصیات آن را مشخص کنیم تا در انتخاب فرم، عملکرد، جنس و مسایل دیگر مربوط به طراحی محصول مواردی برگزیده شوند که بیشترین سازگاری با محیط و عناصر وابسته به آنها از جلمه اشیاء پیرامون محصول و استفادهگر را داشته باشد.
قیمت : 4,800 تومان
بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .
کلمات کلیدی