مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های یادگیری شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) سبک های یادگیری شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعریف و انواع سبک­های یادگیری

دی چکو و کرافورد (1974، به نقل از سیف، 1386) سبک­های یادگیری را به عنوان "راه­های شخصی که در آن افراد اطلاعات را در جریان یادگیری مفاهیم و اصول پردازش می­کنند" تعریف کرده­اند. هومن (1995، به نقل از سیف، 1386) گفته است " اصطلاح سبک یادگیری به باورها، رجحان ها و رفتارهایی که به وسیله­ی افراد به کار می­روند تا به یادگیری آنان در یک موقعیت معین کمک کنند گفته می­شود". پیرس(2000) سبک یادگیری را به عنوان "روشی که دانش­آموز در یادگیری مطالب درسی خود بر روش­های دیگر ترجیح می­دهد" تعریف کرده است.

2-5-2-1-سبک­های یادگیری عاطفی:

سبک­های یادگیری عاطفی دربرگیرنده­ی ویژگی­های شخصیتی و هیجانی یادگیرنده مانند پشتکار، تنها کار کردن یا با دیگران کار کردن، و پذیرش یا رد تقویت کننده­های بیرونی است(سیف، 1386).

2-5-2-2-سبک­های یادگیری فیزیولوژیکی:

سبک­های یادگیری فیزیولوژیکی جنبه­ی زیست شناختی دارند و دربرگیرنده­ی واکنش فرد به محیط فیزیکی موثر بر یادگیری او هستند، مانند ترجیح دادن مطالعه در شب یا در روز یا ترجیح دادن مطالعه در محیط­های گرم یا در محیط­های سرد. همچنین در رابطه با سبک­های فیزیولوژیکی می­توان گفت که بعضی از یادگیرندگان گوش دادن به یک سخنرانی یا توضیحات معلم را به خواندن متن یا انجام دادن تکالیف عملی ترجیح می‏دهند، در حالیکه بعضی دیگر خواندن مطالب و یادگیری از روی شکل­ها و نمودارها را می­پسندند، و بعضی دیگر از انجام کارهای عملی و دستکاری آلات و ابزارها بهتر می­آموزند(سیف، 1386).

2-5-2-3-سبک­های یادگیری شناختی:

سبک­های یادگیری شناختی بنا به طریقی که شخص موضوع­ها را ادراک می­کند، اطلاعات را به خاطر می­سپارد، درباره مطالب می­اندیشد، و مسائل را حل می­کند تعریف می‏شوند(سیف، 1386). همچنین سبک یادگیری شناختی به صورت راه­هایی که شخص می­اندیشد و به جهان می­نگرد تعریف شده است(آکدمیر و کوزالکا، 2008).

متخصصان آموزشی بر این عقیده­اند که دانش­آموزانی که به طور فعال و با علاقه در فرایندهای یادگیری خود شرکت می­کنند، احتمال موفقیت و پیشرفت آنها بیشتر است. هنگامی که افراد به طور فعال در فرایندهای یادگیری خود شرکت می‏کنند احساس قدرت و اختیار در آنان افزایش یافته و پیشرفت تحصیلی و سطح خود جهت­دهی آنها بیشتر می‏شود(آکدمیر و کوزالکا، 2008). کلید اصلی درگیر کردن و ادامه شرکت دانش­آموزان در فرایندهای یادگیری و یاد گرفتن هرچه بیشتر مطالب توسط آنان در فهم ترجیحات و سبک شناختی آنها قرار دارد که می­تواند به طور مثبت و یا منفی عملکرد آنان را تحت تاثیر قرار دهد(گلیکسون و نافتولی، 2005).  نتایج تحقیقات نشان داده است که سازگار کردن مواد آموزشی برای برآورده کردن نیازهای گوناگون یادگیری دانش­آموزان می‏تواند برای آنان سودمند باشد(جین، 2010). این امر مستلزم آن است که سبک­های شناختی دانش‏آموزان را شناسایی کرده و بدانیم که برای هر سبک شناختی چه نوع مطالبی مورد نیاز است(لی فانگ، 2004). از جمله این سبک­ها که تحقیقات فراوانی را به خود اختصاص داده است سبک­های شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه ویتکین است که با توجه به کاربردهای روزافزونشان در فرایند یادگیری و آموزش کاربردهای متنوعی دارند(گلیکسون و نافتولی، 2005؛ جین، 2010؛ آکدمیر و کوزالکا، 2008؛ زانگ، 2006). 

قیمت : 22,000 تومان

پرداخت و دانلود

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .



کلمات کلیدی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.