T.O.D بخشی از سیاست های مدیریت تقاضای حمل و نقل است که در راستای سیاست و سیستم های نوین شهرسازی و ارتباط نزدیک آنها باهم میتواند راه حلی را کلی برای مشکل پراکندگی کلانشهرها به ارمغان آورد. از آثار به کارگیری سیاست T.O.D میتوان به صرفه جویی در وقت-کاهش مصرف سوخت –کاهش ترافیک- کاهش آلودگی هوا و کاهش نفوذ توسعه شهر در زمین های کشاورزی اطراف شهرها اشاره کرد. عواملی مانند تراکم جمعیت –اشتغال و قابلیت دسترسی بر پیش بینی تقاضای سفر با وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه مترو جهت کارایی یا عدم کارایی در T.O.Dاهمیت ویژه ای دارند.از این سیاست می توان برای متمرکز کردن تراکم جمعیت و اشتغال در نواحی همجوار ایستگاه های وسایل حمل و نقل عمومی جهت ساماندهی سفرهای شهری و هدایت توسعه شهری استفاده کرد. روش هایی که برای تخمین آثار سیاست T.O.D می توان استفاده کرد شبیه سازی-تحلیل های هم فزون- تحلیل های نا هم فزون- مدل های انتخاب و تحلیل فعالیت محور است.
قیمت : 12,000 تومان
بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .
کلمات کلیدی