نقش آموزشهای کارآفرینی در ارتقاء قابلیتهای مرتبط با فرصتهای کارآفرینی
چکیده
در حالیکه جمعیت بسیاری از کشورهای توسعهیافته و در حال توسعه به سمت سالخوردگی پیش میرود، محیط اشتغال آینده کشورها بهشدت به خلاقیت و فردگرایی جوانان وابسته میشود. چنین واقعیتی نیاز مبرم به آموزشهای کارآفرینی برای این قشر از افراد را بهخوبی مشخص میسازد. کارآفرینی یک رشته علمی و نوعی دانش است که قابلیت فراگیری و آموختن را دارا میباشد. بر همین اساس و با وجود کلیه موانع و چالشها، افزایش چشمگیری در زمینه اثرات آموزشهای کارآفرینی حاصل شده است. انواع گوناگون برنامههای آموزشی کارآفرینی را در یک طبقه بندی میتوان بهصورت برنامههایی برای شرکتهای در حال تأسیس کوچک، آموزش مستر مدیریت کسب و کارهای کوچک به بزرگسالان و آموزش مفاهیم مرتبط با کسب و کارهای کوچک برای نوجوانان و جوانان تشریح نمود. از سویی، کارآفرینی مفهومی درآمیخته با فرصتها است. بر همین اساس، آموزشهای کارآفرینی نیز منطبق با انتقال مهارتها و دانش مرتبط با جستجو، تشخیص، ارزیابی و بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینی میباشند. آموزشهای کارآفرینی ضمن انتقال دانش و مفاهیم عملیاتی و کاربردی کسب و کار، مهارتهای مدیریتی و مالی، اقتصادی، اجتماعی و نظایر آن، سعی در اثرگذاری بر فرایندهای شناختی دانشجویان و به تبع آن، ارتقاء تمایل آنها به شروع فعالیتهای کارآفرینانه، نوآورانه و مخاطرهآمیز دارند. بر همین مبنا و بر پایه تحقیقات انجام شده، اثربخشی دورههای آموزش کارآفرینی را میتوان در زمینههای ادراک مناسب از هر دو جنبه تمایل و امکان راهاندازی کسب و کار و تأثیر مثبت و معنادار بر افزایش تمایلات کارآفرینانه، دانش و توانایی در ارائه راهحلهای ابتکاری و خلاقانه پس از شرکت در دورههای آموزشی کارآفرینی نام برد که در این مقاله بدانها پرداخته میشود.
واژههای کلیدی: کارآفرینی- آموزش- فرصت
1- مقدمه
2- فرصت و کارآفرینی
3- آموزش کارآفرینی و جوانان
4- آموزش، کارآفرینی و تشخیص فرصت
5- نتیجهگیری
مراجع:
قیمت : 5,000 تومان
بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .
کلمات کلیدی